آموزش توانمند سازی کارآفرینی پیشرفت گرا

آموزش توانمند سازی کارآفرینی پیشرفت گرا
در سال ۱۹۸۰ به دلیل گسترش انقلاب های تکنولوژیک اعلان گردید که دهه طلایی کارآفرینی آغاز شده است و به همین دلیل بسیاری از کشورها به اهمیت کارآفرینی به عنوان موتور توسعه و پیشرفت اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی پی برده اند.
بی شک روند توسعه ، پیشرفت و حیات اقتصادی یک کشور با توسعه ی کارآفرینی ارتباط تنگاتنگی دارد به نحوی که تاریخچه ی توسعه ی اقتصادی در کشورهای توسعه یافته، مستنداتی برای حمایت ازاین واقعیت فراهم می آورد که اقتصاد تحت تأثیر کارآفرینی است.
امروزه درعرصه جهانی افراد سختکوش، جسور و با اراده و آینده نگر ، به عنوان افراد خلاق، مبتکر و اثر گذاراز میان کار آفرینان بر می خیزند. از این رو از بعضی از کارآفرینان به مانند یک قهرمانان ملی یاد می شود. زیرا که این قهرمانان به عنوان راهبران توسعه ی اقتصادی و و پیشرفت تجاری کشور خویش، سرمنشأ بسیاری از خدمات، تحولات فرهنگی و اجتماعی بوده اند.
باید خاطر نشان کرد که اساس یک جامعه ی توسعه یافته، به پرورش سرمایه های فکری انسانی قوی، کارآمد، نوآور،سختکوش، جسور و خلاق و به نوعی ،کارآفرینان وابسته است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد علت توسعه ی کشورهایی همچون آمریکا ، ژاپن و آلمان که از نظر صنعتی توسعه یافته اند اهمیت دادن به کارآفرینی است . در واقع با بررسی وشناسایی وضعیت شرایط کارآفرینی یک کشور می توان روند توسعه یا زوال سیاست گذاری های آینده اقتصادی و اجتماعی افراد و حتی یک ملت را پیش بینی کرد .انسان های کارآفرین در تعامل خلاق با محیط پیرامون خود هستند.آنها موجب می شوند تا ازپتانسیل امکانات وظرفیت های موجود اقتصادی و سرمایه های فکری، به منصه ی ظهور برسند ، زیرا کارآفرینان همان طورکه روح و روان و دستاوردهای مادی خود را سامان می دهند ، به همان نحو، محیط پیرامون واجتماع خود را دچار تحول و دگرگونی می سازند.
فراموش نباید کرد که دستاوردهای ارزشی کارآفرینان را باید بالاتر از تأسیس یک شرکت نوپا ، راه اندازی یک کارخانه و توفیق مالی یک تاجرو بازرگان یا صنعت گر و هنرمند ، به حساب آورد.
به هر ترتیب امروز، یک عصر طلایی در پیش روی انسان است ؛ همه چیز برای قرار گرفتن بر مرکب افتخارو درخشش مهیا است .
” امکان و فرصت خلق هر آنچه که دلتان می خواهد ، هیچگاه بیشتر از عصر حاضر فراهم نبوده است . “
جو جاتریسا
در این عصر، بسترهای اقتصادی و تکنولوژیکی فوق العاده ای برای شتاب گرفتن در عرصه های مختلف کارافرینی تجلی یافته است . بزرگترین اشتباه این است که گمان کنیم در دنیای محدودی زندگی می کنیم و تنها تعداد معدودی از افراد خاص می توانند موفق، مرفه و خوشبخت باشند.
” دنیای ما دنیای امکانات خیره کننده است .”
فیلچر دال
در این عصر حد و مرزی برای رسیدن به کامیابی شغلی وجود ندارد. موفقیت، نه تنها برای هر کس امکان پذیر است ، بلکه آنچنان بسترهای انگیزشی،علمی، فنی، فرهنگی ، فنی و اقتصادی در این عصر به شکوفایی رسیده است که درهیچ دوره ای شاهد چنین آهنگ پویایی، تعامل و همکاری در میان عرصه های گوناگون زندگی بشر نبوده ایم . ما حقیقتاً در یک عصر ویژه زندگی می کنیم که نام آن را عصر پیشرفت گرا می نامم.
این عصر ویژه افرادی است که عاشق پیشرفت گرایی هستند و میل و انگیزه ای عالی برای ترقی و رشد دارند. به همین دلیل هر فردی وظیفه سنگینی بردوش دارد تا از شرایط فوق العاده ی موجود بهره برداری های لازم را برای ایجاد تفاوت و تغییرات برجسته استفاده کند. زیرا، امروزه فرصت ها ی زیادی در کنار شرایط کسب و کار انسان خوابیده که می توان با یک انگشت اشاره ی جسارت و تلاش و برنامه ریزی ، از این فرصت ها به عنوان یک سرمایه بی نظیر پیشرفت ساز استفاده کرد . به این معنی که در حال حاضرموقعیت هایی دراین عصروجود دارد که موجب خوشبختی و رضایت می شوند. نباید در کناری ایستاد و حسرت موفقیت و افتخار دیگران را خورد.
امروز فصل جدیدی برای بشریت باز شده به نام عصر پیشرفت گرا . موقع آن رسیده تا وقت خود را صرف افکار ، رفتار ، برنامه ها کنید که پیشرفت عالی برای کسب وکار شما فراهم آورد و به شما قدرت و سربلندی ببخشد.
شغل مان می تواند معرف شخصیت ، افکار ، اعمال و حتی توانایی و شایستگی مان باشد. شغلمان می تواند معیاری از احساس شایستگی ، احساس تسلط ، احساس ایمان و احساس پیشرفت گرایی در ما بوجود آورد ، یا به ما این پیام را بدهد که تا چه حد بر شرایط شغلی و مدیریت خویش مسلط هستیم . به عبارتی میزان موفقیت شغلی و کسب وکار مان خبر از تلاش ، تدبیر ، آینده نگری ، خودباوری ، عزت نفس و خیلی از صفات برجسته ی انسانی می دهد که در طول یک زندگی ایده آل انسانی می توانیم با آن رو به رو شویم .
کارآفرینان بزرگ جهانی ، همان مردم عادی هستند که تنها به واسطه ی تفکر پیشرفت گرایی خویش توانسته اند در کسب و کار خود افتخارآفرین باشند و به شرایط وجودی خویش و اجتماع خود معنا و دستاوردهای شگفت انگیز هدیه نمایند.
این افتخارآفرینی، همان دستاورد متحورانه و باشکوهی است که همواره از افکار افراد پیشرفت گرا آفریده می شود و ذهن مردم عادی را به خود افسون کرده می کند .
دوره های آموزشی
در این دور های آموزشی سعی برآن داریم که پرده از اسرار کارآفرینان پیشرفت گرا برداریم و فاش کنیم که موفقیت و درخشش در حوزه ی کارآفرینی در رگ و خون همه ی انسان ها جریان دارد و با بهره گیری از اصول و روش های صحیح و کاربردی تفکر پیشرفت گرا ، می توان به سوی شکوفایی و پیشرفت عظیم کسب و کار و زمینه های شغلی ، گام برداشت.
هنگامی که سرگذشت تمامی افراد بزرگ کارآفرین مورد تحلیل و مطالعه قرار می دهیم این بررسی ها نشان خواهد داد که این افراد در گام های نخست فعالیت های شغلی خود، از لحاظ سطح دسترسی به منابع و امکانات ، در حد بسیار پایین و محدودی قرار داشته اند ، ولی این اشخاص، با توجه به سرمایه ی خودباوری و با بکارگیری توانمندی خاص روانی ، توانسته اند با اندیشه های راهبردی عالی و عملکردهای بهینه شناختی ، تحولاتی عظیم و شگرف در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و تجارت ایجاد کنند تا جایی که از بعضی از این افراد به عنوان یک قهرمان ملی یاد شده است و نام آنها در تاریخ کارآفرینی در جهان ماندگار شده است.
به هر ترتیب دوره ی آموزشی (” توانمند سازی کارآفرینی پیشرفت گرا “) با مباحث نوین مبانی روانی کارآفرینی در صد است که کارآفرینی پیشرفت گرا را اموزش دهد . و از طریق راهکار های مختلف آموزش هایی می دهد تا قدم های پیشرفت ساز کارآفرینان فراتر از حدو مرزهای کنونی پیش رود. آموزش های این دوره ها ( توانمند سازی کارآفرینی پیشرفت گرا) به شما کمک خواهد کرد که با همین شرایط و امکانات ، و از هم اکنون برای گسترش شغل و درآمد و پویایی حرفه ی خودتان برنامه های شجاعانه ای پیشرفت گرا ترسیم کنید تا شرایط عالی برای تعالی خودتان و جامعه تان فراهم سازید.
به طور خلاصه این دوره های آموزشی شما را تبدیل به یک کارآفرین پیشرفت گرا واقعی می سازد.
فراموش نکنید کارآفرین معمولی بودن کار چندان بزرگ و سختی نیست ،
هنر، کارآفرینی پیشرفت گرا است .
عناوین سرفصل های دوره های آموزشی :
بخش اول نظری :
عصر کارآفرینی پیشرفت گرا
شرح اهداف توانمند سازی کارآفرینی پیشرفت گرا
آثار تفکر پیشرفت گرا
بررسی ویژگی های کارآفرینان پیشرفت گرا
تعریف کارآفرینی و ویژگی های کارآفرینان پیشرفت گرا
نوع شناسی کارآفرینان
بخش دوم کاربردی :
ابزارهای قدرتمند روانی – رفتاری کارآفرینان پیشرفت گرا
مهندسی تفکر کارآفرینی پیشرفت گرا
بخس سوم :
کارآفرینی شهودی
جامعه هدف آموزشی :
کارآفرینان
بازار یاب ها
صاحبان صنایع و شرکت های دولتی و خصوصی
مدیران و کارکنان
اعضای خانواده و فرزندان
دانش آموزان و دانشجویان
اساتید و مربیان آموزشی
شیو ه ی آموزش
گروهی و فردی
ابراهیم علی عزیزی
نویسنده ، پژوهشگر و مدرس روان شناسی انگیزش پیشرفت
پایه گذار تفکر پیشرفت گرا
جهت کسب دوره های آموزش می توانید در بخش اطلاعات تماس، در سایت کلید اوج به نشانی www.kelideoj.ir مراجعه نمایید.
نگرش آب باریکه (بخش دوم)
هدف های ارزشی درونی
نقش ارتباط ذهن و بدن
نقش ارتباط ذهن و بدن